Van Thakeak naar Napong

14 december 2016 - Napong, Laos

in de buurt van Thakaek kun je volens de Lonely Planet trekkingen en kajakken doen. Helaas moest ik het Mekong Hotel uit. Ik had al in een ander "guesthouse" geslapen wat zo smerig was (wel goede WiFi), dat ik er niet eens gedoucht heb. Ook al weer geleerd. Niet zo vluchtig kijken. Wel naar de Buddha Cave geweest (15km -30 v.v.). Een prachtige fietstocht over een stevig zandpad. Zo zou ik mij wel meer fietstochten wensen. In de Buddha Cave staan 600 bronzen Buddha's, recent gevonden. De Cave bij een blauw meertje met prachtige vissen. De trap op, schoenen uit, geen foto's. Contrôle op de echtheid 'none'. Maar was toch leuk. Je kon ook nog de grot in met een kano. Helaas de Korlong Cave net gedaan met die handige stuurlui. Savannaket een beetje vergane glorie, met 's avonds een heel gezellig plein met fantastische eettentjes. Overdag naar een beroemde Wat: That Ing Hang, uit 12 e eeuw. Er was net en festival met veel herrie en ook veel monniken en monnikenvrouwen die tussen de Buddha's sliepen in een tentje. Er werd muziek gemaakt, en gedanst. De vrouwen mochten het heiligdom der heiligen niet in. Gisteren en vandaag 185 km gefietst. Nu heb ik niet zoveel zin meer in heuvel op, heuvel af. Maar de bus wil mijn fiets niet mee!

1. Jennie:
    14 december 2016
    Wat een afstanden Annelène. Petje af hoor. Savannaket zijn wij ook geweest in 2007. Franse invloeden en inderdaad vergane glorie. Je kan er wel stokbrood met kaas kopen.
    De Thaise kant is Mukdahan, maar jij blijft in Laos zeker?
    Wat flauw dat de fiets niet in bus mag.
    Goede reis weer verder en fijn om van je te horen.
    Lfs