Phnom Penh en 4714 ' het jaar van de haan '

29 januari 2017 - Phnom Penh, Cambodja

Gisteren, zaterdag 28 - 01,een fantastische dag doorgebracht in het Nationaal Museum in Phnom Pehn. In het museum heel veel beelden en bronsafgietsels uit heel het Cambodja. In de afgelopen week 300 km in 3 dagen van Batambang naar Phnom Penh gefietst. Ik kwam er op mijn tandvlees aan. Niet alleen de afstand maar de medogenloze besturing van vrachtwagens, bussen, ' grote ' personenwagens, die niets ontziend het recht van de sterkste tot uitvoering brachten en terwijl er om de zoveel kilometer een bord met rode rand en het getal 60 erin, hen niet deed besluiten hun snelheid van tenminste 100  - 120 km te verlagen, probeerden zij mij ook nog eens door hun inhaalmaneuvres van de weg te duwen. Net zo erg, zo niet erger als in Vietnam. Maar nu het Chinese nieuwjaar in Phnom Penh en het Museum. Later volgt de reis van Thailand naar Battambang.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jennie:
    29 januari 2017
    Balen en jammer van dat vreselijke verkeer.
    Museum is mooi zeg en wat zijn je blouse en sokken nog wit.
    Nu straks naar de Menong delta. Ga lekker de kleine weggetjes opzoeken, daar rijden alleen brommers.
    En wat heb je veel gefietst, wat een afstanden.
    Pak je de boot naar Chau Doc? Chau Doc is een mooi stadje met een mooie omgeving.
    Veel liefs Annelène.
  2. Paula Bood:
    29 januari 2017
    Hallo Annelène, gelukkig ben je heelhuids in Phnom Penh aangekomen. Waardeloos dat er zo hard en gevaarlijk gereden wordt. Hopelijk kun je nu weer wat kleinere wegen rijden.
    Wat een mooi museum. Leuke foto's van jezelf, genietend van je boek. Bijzonder om de jaarwisseling daar mee te maken.
    Ik neem aan dat je niet direct weer vertrekt en ik hoop dat je volgende route wat rustiger is.
    Lieve groeten, Paula (Arie is in Canada)
  3. Nanni Vijn:
    29 januari 2017
    Wat een afstanden heb je in korte tijd afgelegd! Je moet zo langzamerhand wel de conditie van een jonge stier hebben!!
    Zorg maar dat je niet van de weg gereden wordt door dat barbaarse hardrijden van die lui! Ik ben blij dat je zo geniet van alles daar! Veel liefs, Nanni
  4. Hanneke:
    29 januari 2017
    Lieve Annelene, dank je wel voor het delen van je jongste reisavonturen, ik weet nu hoeveel werk dat is! Wat een prachtige foto's, en wat zie je er goed uit... Wij zijn hier allemaal bleek en snotterig!! Ongelooflijk, 300 km in 3 dagen, en dan met dat verkeer.
    liefs
    Hanneke