van Hanoi naar Yen Cat

29 november 2016 - Vietnam Halong Bay official, Vietnam

De eerste dagen héél luxe doorgebracht. Een hotel met portieren die met véél plezier mijn fiets uit de verpakking haalden en in elkaar zetten. Wat rondgesnuffeld, naar het waterpoppentheater, pinapparaten die niet werkten, en met Eastindian Sails naar Halong Bay. Een luxe hut met douche en een vol dagprogramma met kanoën langs de karstbergen, zwemmen in de ?oceaan, groentenrollen in de frituur, vissen op inktvissen, grotbezoek (haalt het niet bij de Franse grotten), Tai Chi om 6.30 uur 'sMorrgens en niet te vergeten de buitengewoon, heerlijke lunches en diners en ook nog eens aangenaam gezelschap aan de tafel met jonge Amerikanen. Over alles en nog wat gediscussieerd. Terug in Hanoi, op de fiets door de heksenketel onder begeleiding van het AWOLboekje (Asian Way Of Living). Levend doorstaan, door rijstvelden en dorpjes naar Huang Son. Ik had zere knieën ( veel te zwaar beladen) dus een vrije fietsdag met bezoek aan de parfumtempel. Tja. Niet doen. De hoteleigenaresse kookte voor de familie en ik at mee. Op naar Ninh Binh. Mooie tocht door het Karstgebergte op het droge. Onderweg langs het mooiste stuk een eco-lodge tegengekomen. Een aanrader. prachtig gelegen! Onderweg naar Vinh Loc naar de Bai Dinh Tempel (zie foto's), vervolgens Yen Cat, ook met het Awol-boekje de weg kwijtgeraakt, schuldige? 's Avonds in het hotel 2 Nederlandse dames ontmoet die al minstens samen (geen relatie) 25 fietsreizen hebben gemaakt. Lekker gegeten en gelachen. Onderweg veel zwaaien naar de meisjes: hello, hello, en de jongens die je kunnen uitlachen. Een zo'n 12jarige kwam op zo'n klein brommeryje naast mij en riep money, money. Sodemieter op zei ik, als nu al met je reet op een brommer zit dan wordt het nooit wat met je. Wat jongetjes ook roepen is iets wat lijkt op "What the fuck", maar een beetje verbasterd. Wel om te grinniken. In ieder geval gaat het goed (behalve de hellingen beklimmen van 10%). Het was trouwens alleen in Halong Bay onbewolkt. Wat moet ik met al die 50% zonnenbrandcrème?

1. Albert:
    29 november 2016
    Hoi Annele, Het lijkt of je al heel lang weg bent als ik zo je eerste belevenissen lees, wat een indrukken en mooie foto's, ook het eten ziet er prima uit ( heet volgens mij).
    Leuk te horen dat je zo snel allerlei andere reizigers ontmoet.
    Ben benieuwd naar het verder verloop van je reis en blijf je dus volgen via deze website.

Lieve groet,

Albert
  2. Jennie:
    29 november 2016
    Lieve Annelène. Ik ben heel blij iets van je te horen. Fiets heel overgekomen? Je hebt het wel naar je zin zo te lezen.
    Heel veel liefs uit Thailand.
  3. Lou:
    29 november 2016
    Zus het ziet er weer interessant uit.
    Vraag: Bestaat het Hanoi Hilton nog? Dit is hartje Hanoi waar vroeger de gevangen US soldaten zaten en waar ik destijds wel langs kon komen na zwaar tippen van de driver
    gr
    Lo
  4. Katinka:
    30 november 2016
    Lieve Annelene,

Wat spannend nu toch weer. Wat een geweldige reis. Veel voorspoed en ik dank je voor de uitnodiging getuige te mogen zijn. Liefs, Katinka (en natuurlijk ook van Janneke)
  5. Nanni Vijn:
    30 november 2016
    Ha Annelene,
    Indrukwekkend hoor, zoals jij je daar door dat verre vreemde land beweegt! Pas goed op je knieën! Maar dat is je wel toevertrouwd! Ik heb zojuist een ticket gekocht naar Tbilisi, op 30 april, dus ik ga met je mee naar Georgie en Armenië !!! Spannend!! Maar naast een doorgewinterd reiziger als jij voel ik me heel veilig!!
    Veel liefs en genietingen, Nanni
    Heb